maandag 8 april 2019

Crazy Rich Asians

Op het moment dat ik de titel las wist ik absoluut niet wat ik bij dit boek moest denken, het woord crazy (gekke) was wel grappig aan de titel, maar verder wist ik het niet.
Van dit boek is ook een film uitgebracht die in 2018 in de bioscopen draaide.
Het boek gaat echt over wat de titel zegt, gekke rijke Aziaten.

In het verhaal zijn Rachel Chu en Nicholas (Nick) Young de hoofdpersonen waar het om draait.
Het begint in New York waar beide werken op een universiteit en al een aantal jaar een stel zijn. Rachel heeft haar schoonfamilie in Singapore nog nooit ontmoet en Nick besluit dat dat moet gaan gebeuren deze zomer.
Stukje bij beetje leert Rachel iedereen kennen.
Er staat bij elke persoon of familie bij wie het zijn en wat ze doen voor werk.
Ze maakt deze zomer niet alleen kennis met de hele schoonfamilie, maar ook met hun hele luxe leven.
Het is wel iets heel anders dan dat ze gewend is, ze komt er namelijk achter dat Nick uit een hele rijke familie komt.
Zo leert ze hoe het is om als een rijke vrouw feest te vieren, te reizen, te eten en niet te vergeten te winkelen.
De moeder van Nick doet onderzoek naar Rachel’s achtergrond en vind het eigenlijk niet goed dat Nick haar als vriendin heeft en doet er alles aan om dit tegen te gaan.
Centraal in het boek staat de bruiloft van de vriend van Nick, Collin en Araminta waar alles voor moet worden geregeld en dat natuurlijk op de manier hoe de rijke mensen dit alleen kunnen.
Kan Rachel deze manier van leven en haar schoonfamilie allemaal aan?

Het boek is een paperback van 445 pagina’s en is ingedeeld in 3 delen.
Voorin het boek staat een stamboom waar je de geschiedenis van Nick’s familie kan lezen.
Verder gebruiken ze in het boek regelmatig woorden in de taal die de familie spreekt.
Je ziet dan met een * onderaan de pagina wat de betekenis is van deze woorden.

Ik vond dit boek een heel leuk boek en wil nu ook wel de film zien hiervan.
Ondanks dat ik eerst het boek wel erg dik vond, kon ik niet stoppen met lezen en had hem zo uit.
De stamboom die in het begin van het boek staat heb ik eigenlijk niet gelezen voordat ik ging beginnen aan het boek, omdat ik dat eigenlijk wat ingewikkeld vond en mij dit toch niets zei.
Later toen de personen in het boek werden voorgesteld heb ik het wel erbij gehouden omdat ik het soms wat lastig te onthouden vond wie bij wie hoorde.
Kortom een leuk boek die je zeker gelezen moet hebben.

Geen opmerkingen: