dinsdag 19 september 2017

Ansichtkaarten uit Griekenland

Bij deze mijn eerste review van een boek die ik in opdracht van de uitgeverij mocht lezen.
Veel plezier, mocht je iets willen weten of je hebt een opmerking erover dan hoor ik het graag.

Ansichtkaarten uit Griekenland:
De titel van dit boek deed mij in eerste instantie denken aan een reisboek.
Iemand die allerlei avonturen beleeft en dit aan het thuisfront laat weten.
Dit is half waar.
Het is een verslag van iemand, in dit geval A. die alleen door Griekenland heen trekt.
Op zijn reis komt hij allerlei verschillende mensen tegen in de dorpen waar hij doorheen komt of verblijft.
Deze mensen vertellen stuk voor stuk een verhaal wat voor dat dorp belangrijk is.
De verhalen zijn heel variƫrend.
Uit elk dorp stuurt A. een kaart naar Ellie.
Zij weet niet wie A. is, maar bewaart wel al zijn kaarten.
Zij gaat op reis naar Griekenland om te ontdekken wie A. is en hoe de dorpen zijn die hij heeft bezocht.
De verhalen die A. hoort heeft hij opgeschreven in een dagboek welke hij ook naar Ellie’s adres stuurt.
Dit in de veronderstelling dat iemand anders daar woont.
Ellie neemt het dagboek mee als ze op reis gaat en leest deze als ze in Griekenland is.

Het boek is een paperback van 347 pagina’s die lekker weglezen.
Het is overzichtelijk ingedeeld waarbij wanneer als A. zelf iets verteld de letters cursief zijn.
Voor elk  verhaal zie je de voorkant en de achterkant van een ansichtkaart afgedrukt.
Het verhaal zelf wordt duidelijk aangegeven hierdoor en door de titel die in een blauw vlak met witte letters is geschreven.
Het boek is zo geschreven dat je tijdens het verhaal wil weten hoe het verder gaat en afloopt.
Dit is ook zo met de ervaringen van A.
Hierdoor blijf je lezen in het boek.

Zelf had ik het wel leuk gevonden als er een landkaartje van Griekenland in de flap van het boek zou zitten verwerkt zodat je mee kan reizen met de hoofdpersonen in het boek.

Het boek was heel anders dan ik verwacht had, waardoor ik het in eerste instantie niet heel erg leuk vond.
Maar hoe meer ik aan het lezen was in het boek, hoe meer het mij ging interesseren.

Eigenlijk vind ik het ook niet echt een Roman, maar meer een reisverhalen boek.

Bestel het boek hier:

Geen opmerkingen: